جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

آشنایی با 7 مدل رنگ موی خاص و روش ترکیب آن ها

بزرگترین مجله آموزشی زیبایی و آرایشی

آشنایی با 7 مدل رنگ موی خاص و روش ترکیب آن ها

۲۶۴ بازديد
رنگ موی خاص

انتخاب رنگ موی خاص  به عوامل متعددی مثل: تناژ و رنگ پوست، رنگ مو طبیعی و حتی رنگ چشم شما بستگی دارد. در کنار این مسائل، باید دقت کرد در هر فصل یک رنگ یا یک روش رنگ‌ کردن مو ترند می‌شود و باعث جلب توجه می‌شود.

آنچه در این مقاله خواهید خواند.

  1. تاثیر برند بر ایجاد رنگ موی خاص
  2. ترکیب رنگ موی خاص
  3. رنگ مو شیک بدون دکلره

تاثیر برند بر ایجاد رنگ موی خاص

انتخاب رنگ مو تاثیر زیادی در جذابیت و شادابی پوست دارد، این رنگ‌ها فقط برای پوشاندن سفیدی مو ساخته نشده‌اند و می‌توانند خصوصیات مثبت چهره را برجسته کنند. بنابراین باید از رنگ موی مناسب با چهره و پوست استفاده کرد. دقت کنید که برندهای مختلف در مواد اولیه باهم متفاوت هستند، بنابراین انتخاب برند مناسب می تواند به شما برای تعیین رنگ مو مناسب کمک کند. در بسیاری از موارد رنگ مویی که از کاتالوگ انتخاب می‌کنید با رنگ نهایی متفاوت است.  اگر در پی یک رنگ مو خاص هستید، حتما به برند توجه کنید. برخی برندها دارای تنالیته رنگ قرمز هستند.

ترکیب رنگ موی خاص

برای داشتن رنگ موی خاص مهمترین موضوع آشنایی با جدول کد رنگ مو است. از طریق این جدول شما می‌توانید رنگ‌های مختلف را شناسایی و ترکیب کنید. در ادامه به معرفی و فرمولاسیون چند رنگ موی خاص می‌پردازیم.

1-قرمز مسی: رنگ موی خاص برای خانم‌های پرقدرت

رنگ قرمز مایل به مسی همواره بیانگر احساس قدرت، شکوه و عظت است. اگر شما نگرانید که این رنگ با پوست شما سازگار نباشید، گروه رنگ‌های قرمز، چه تنالیته رنگی قرمز روشن، چه قرمز تیره از دسته رنگ موهای خاص و شیک هستند که دلیل تنالیته گرم با همه نوع رنگ پوستی سازگاری دارند البته تنالیته خیلی روشن برای افراد با پوست نسبتا تیره مناسب نیست. شما میتوانید از این رنگ برای ایجاد مش، لولایت و هایلات بر روی مو  به خصوص موی بلوند استفاده کنید.

 

ترکیب رنگ موی مسی:

رنگ قرمز و قرمز مسی فرمول‌های متفاوتی دارد و بنابراین به رنگ‌های متنوعی هم دیده می‌شود. از قرمز مایل به مسی تا مسی کاراملی و عسلی.

برای به دست آوردن رنگ موی مسی آلبالویی از فرمولاسیون زیر استفاده کنید:

رنگ بر روی موی رنگ نشده یا قهوه‌‎‌ای پایه 4 تا 7 قرار بگیرد، یک تیوپ رنگ مسی پایه 4 را با دو سانت واریاسیون مسی و یک سانت واریاسیون قرمز مخلوط کنید و سپس با اکسیدان 9 درصد رقیق کنید.

 

2-بلوند فولیاژ: مناسب برای افراد کم ریسک

استفاده از رنگ موهای نود و ترکیب آن با بلوند یکی از پرکاربردترین و جذابترین ترندهای رنگ موی شیک مربوط به 2021 است.  برای ایجاد این رنگ مو خاص به روشن کننده، باند بیلدر، رنگ مو دائم و نیمه دائم، انواع کاندیشنر و استایلینگ نیاز دارید. تکنیک فولیاژ در واقع تکمیل کننده بالیاژ است و ظاهر طبیعی‌تری به موی افراد می‌دهد. این دسته رنگ مو با رنگ پوست اکثر افراد هم‌خوانی دارد و به دلیل ظاهر طبیعی انتخاب بسیار مناسبی برای خانم‌های با سن بالا و افرادی که موهای سفید زیاد دارند است.

ترند رنگمو

فرمول ترکیب رنگ مو فولیاژ

برای ایجاد رنگ فولیاژ مرواریدی دودی، باید مو، لایت پایه 8 یا 9 داشته باشد سپس از رنگ مو مرواریدی یه اندازه یک تیوپ، پایه دکلره 12، واریاسیون صورتی و سبز هر کدام به انداز 2 سانت استفاده کنید. در پایان لازم است مو رنگساژ نقره‌ای شود.

 

 

تنوع رنگ‌های مرواریدی و تکنیک فولیاژ باعث تغییرات عمده و شیک در ظاهر شما می‌شود

3- مشکی: یاد آور نوستالژی

رنگ موی مشکی به خصوص برای خانم‌های ایرانی با چشم و ابروی مشکی هم خوانی زیادی دارد. امسال استفاده از این رنگ مو تبدیل به ترند شده و بسیاری از افراد به سراغ این رنگ مو خاص و شیک می‌روند. برای جذابیت بیشتر می توان از هایلایت دودی یا خاکستری استفاده کرد. دقت کنید که این رنگ مو ماندگاری بسیار بالایی دارد و اگر  نیاز به تغییر رنگ مو داشتید لازم است موها دکلره شوند. برای دکلره سعی کنید در یک مرحله این عمل صورت نگیرد زیرا دکلره با پایه بالا باعث نابودی و خشکی خیلی زیاد ساقه مو می‌شود، بنابراین ابتدا مو را رکلره کنید بعد 24تا72 ساعت به مو استراحت دهید و سپس به پتیه برسانید. رنگ موی مشکی قابلیت زیادی در هایلایت با موهایی با رنگ‌های خاص دارد و می توان از رنگ‌های بنفش، آبی، صورتی، قرمز و… برای ایجاد هایلایت روی موی مشکی استفاده کرد.

رنگ مو مشکی نچرال

رنگ مو مشکی در خانه

رنگ موی N1 یا C1 به میزان یک تیوپ را با 2 سانت واریاسیون نفره ای و 1 سانت واریاسیون آبی مخلوط کنید. اگر علاقه دارید تنالیته آبی بیشتری روی موی شما دیده شود، از 2 سانت واریاسیون استفاده کنید.

رنگ موی خاص

        

4- رنگ خرمایی برنزی: درخشش مانند نور خورشید

اگر شما نیز طرفدار رنگ موهای تیره هستید اما دوست دارید موهایی با رنگ موهای خاص، براق و درخشان داشته باشید این ترکیب رنگ به شما پیشنهاد می‌شود. موهای خود را به رنگ قهوه‌ای تیره یا مشکی درآورید سپس روی مو هایلایت برنزی یا خرمایی ایجاد کنید.

رنگ مو شیک و لاکچری

5- هایلایت با رنگ مو شیک و خاص در اطراف صورت

یکی دیگر از ترندهای 2021، موهای تیره با هایلایت‌ با رنگ مو خاص دراطراف صورت است. این هایلایت‌ها بسیار ظریف هستند و از ضخامت بالایی برخوردار نیستند. باید در نظر داشت به دو صورت می‌توان این هایلایت را انجام داد، در حالت اول از هایلایت با رنگ چند درجه روشن‌تر از موی سر استفاده می‌کنند . در حالت دوم از هایلایت با رنگ‌های پاستلی یا نئونی استفاده می‌شود. حالت اول در فصل تابستان ترند است و حالت دوم ترند فصل زمستان بوده است.

مو مد روز

6- رنگ مو پاستلی

انتخاب رنگ مو خاص و شیک حرکتی بسیار جسورانه است مخصوصا اگر این رنگ موها دارای رنگ‌های غیر معمولی نظیر رنگ‌های پاستلی یا نئونی باشند. هرچه رنگ انتخاب شده دارای تنالیته روشن‌تری باشد به ترند پاستلی امسال نزدیک‌تر است. دقت کنید که رنگ‌های پاستلی ماندگاری کمتری دارند و سریعتر پاک می‌شوند بنابراین برای ماندگاری بیشتر باید از شامپو کمتری استفاده کنید.

 

فرمول رنگ پاستلی صورتی

برای داشتن رنگ مو پاستلی لازم است نوک موها به رنگ پایه و بسیار روشن در بیایند. برای ایجاد رنگ پاستلی صورتی یک پیمانه پودر دکلره صورتی را با  دوسانت واریاسیون بنفش، یک چهارم تیوپ رنگ ماگما و سه پیمانه اکسیدان شماره 1 مخلوط کنید و از رنگ موی خود لذت ببرید. اگر پایه موهای شما تیره است یا باید دکلره کنید یا از رنگ‌های پاستلی قوی مثل بنفش یا سورمه ای برای هایلایت استفاده کنید.

 

 7-رنگ مو ماهاگونی انتخاب افراد جسور

رنگ موی ماهاگونی انتخاب مناسب افرادی است که علاقمند به تناژ قرمز اند اما نمی‌خواهند به اندازه رنگ موی خاص و جذاب مسی، جلب توجه کنند. این رنگ مناسب افراد با پوست گندمی و همین‌طور رنگ پوست روشن است. رنگ موی ماهاگونی ترکیبی از قرمز، قهوه‌ای و بنفش است که با افزایش هرکدام از این رنگ‌ها، می‌توان تناژ متفاوتی بر روی مو به نمایش گذاشت.

 

فرمول رنگ مو ترکیبی ماهاگونی

برای ساخت رنگ موی ماهاگونی ابتدا با دکلره موهای خود را به پایه 6 برسانید، سپس برای ایجاد ماهاگونی ترکیبی، رنگ‌های زیر را به کار ببرید. در این ترکیب موهای شما با تنالیته قهوه‌ای دیده می‌شود: رنگ های ماهاگونی، تنباکویی تیره، بلوند مسی تیره، قرمز قهوه‌ای  به میزان  برابر با هم مخلوط و سپس اکسیدان اضافه کنید. برای تغییر در رنگ می توانید میزان هر کدام از رنگ‌ها را بیشتر کنید.

رنگ موهای خاص بدون دکلره

خیلی از خانم‌ها علاقه ای به دکلره کردن مو ندارند بنابراین سراغ رنگ‌ موهای خاص نمی‌روند. در این مقاله به فرمول ساخت رنگ‌ موی خاص و ترند بدون دکلره اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که اگر موهای خود را دکلره نکرده اید، فرایند رنگ گرفتن طولانی تر می‌شود و لازم است تا یک ساعت رنگ روی موی شما قرار بگیرد. حتما روی موی رنگ شده کلاه رنگ قرار دهید و ترجیحا روی آن کلاه را با حوله یا روسری بپوشانید.

1-رنگ موی قرمز مسی

با این روش، موهای رنگ نشده هم به رنگ مسی تیره بسیار زیبا در می‌آیند. برای ساخت این رنگ یک تیوپ رنگ مسی را با دو سانت واریاسیون مسی و یک سانت واریاسیون قرمز مخلوط کنید و به آن اکسیدان 9 درصد اضافه کنید.

رنگ مو بدون دکلره

2- رنگ مو صورتی بدون دکلره

برای داشتن رنگ موی پاستلی صورتی بدون دکلره، پس از ترکیب رنگ ماگما با اکسیدان، به آن دو بند انگشت واریاسیون آّبی دو  بند انگشت واریاسیون بنفش اضافه کنید. پس از شست و شو موهای شما به رنگ قرمز و هایلایت طلایی در می‌آید که با شست و شو به رنگ صورتی تبدیل می‌شود. دقت کنید استفاده بیش از حد از واریاسیون باعث تیره شدن موی شما می‌شود.

 

3- رنگ مو ماهاگونی بدون دکلره

روی مو رنگ نشده، از رنگ‌های بلوند ماهاگونی، بلوند مسی، تنباکویی تیره، قرمز قهوه‌ای و بادمجانی به مقدار مساوی قرار دهید و اجازه دهید 1 ساعت باقی بماند، در اولین شست و شو مو رنگ تیره دارد اما با شست و شو های بعدی رنگ مو روشن‌تر می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.